Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.nfz-rzeszow.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 16 października 2015 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 19 stycznia 2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne treści
Na stronie internetowej znajdują się częściowo dokumenty w formatach PDF (skan) lub DOC. Dotyczy dokumentów publikowanych przed wejściem w życie ustawy. Dokładamy starań, żeby nowe treści były zgodne z wymogami ustawy.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 17 września 2020 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o narzędzie Walidator WAVE-Web Accessibility Evaluation Tool. Notatka z samooceny w załączniku nr 1.
Skróty klawiszowe
- Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu).
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych.
- Strona wykorzystuje „nawigację okruszkową” (breadcrumbs) , dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.
- Elementy interaktywne (takie jak odnośniki czy przyciski) mają wyraźne obramowanie (fokus).
- Dbamy o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Osoby słabiej widzące mogą łatwo przełączyć widok ekranu za pomocą ikony (czarna literka A na żółtym tle) umieszczonej na górze ekranu.
- Dbamy o odpowiedni rozmiar tekstu na stronie internetowej. Osoby słabiej widzące mogą łatwo przełączyć wielkość liter za pomocą ikon (A, A+, A++) umieszczonej na górze ekranu.
- Stosujemy zasady prostego języka.
- Infografiki i inne obrazy uzupełniamy tekstem alternatywnym.
- Obrazy o funkcji tylko pomocniczej, które nie niosą dodatkowej informacji, mają pusty znacznik „alt”.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Doroty Cieśli – mejlowo dorota.ciesla@nfz-rzeszow.pl lub telefonicznie 17 86 04 146.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnieniu dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Teresa Gwizdak – Dyrektor Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8, 35-032 Rzeszów
sekretariat@nfz-rzeszow.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencje w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby:
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ z siedzibą w Rzeszowie
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- Wejście główne, na rogu ulic L. Lisa – Kuli i ul. Zamkowej, przy którym zlokalizowana jest platforma dla osób niepełnosprawnych oraz automatycznie otwierane drzwi wejściowe.
- Drugie wejście, używane w sytuacjach awaryjnych, znajduje się od strony ul. Zamkowej i jest wyposażone w dzwonek oraz platformę dla osób niepełnosprawnych.
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ pracuje nad udostępnieniem przestrzeni swojej siedziby dla osób z niepełnosprawnością.
W szczególności zrealizowane są działania:
- Sala obsługi klientów znajduje się na parterze i ma stanowiska przystosowane do obsługi osób na wózkach.
- Powierzchnia komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych. Korytarze znajdują się na jednym poziomie i mają szerokość minimum 150 cm.
- Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Przy wejściu głównym zlokalizowana jest platforma dla osób niepełnosprawnych oraz automatycznie otwierane drzwi wejściowe.
- Przejście z holu głównego na piętra zapewniają schody wyposażone w poręcze oraz winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
- Winda może przewozić wózki inwalidzkie. Wyposażona jest w system głośnomówiący informujący o aktualnym położeniu windy, oraz panel sterowania posiadający oznaczenia przycisków w języku Braille’a.
- W całym budynku oznaczono kontrastowo krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia w każdym biegu schodów.
- Informacja głosowa biletomatu oraz recepcji.
- Pomoc koordynatora w sali obsługi klientów.
- Możliwość wejścia z psem asystującym. Na budynku znajduje się odpowiednie oznaczenie. W holu budynku znajduję się poidło dla psa.
- Toalety przystosowane są dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach.
- W poczekalni znajduje się kącik małego klienta.
- Informacja o lokalizacji komórek organizacyjnych zapewniona jest w sposób wizualny – w postaci tablic informacyjnych.
- Przy wejściu do sali obsługi klientów umieszczony jest defibrylator.
Dostępność architektoniczna Punktów Obsługi Klientów (POK)
Punkt obsługi klientów w Krośnie
38-400 Krosno
ul. Bieszczadzka 5
- Punkt mieści się w wynajmowanym pokoju na I piętrze w budynku PZU (pokój nr 1.48).
- Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Bieszczadzkiej, przy którym jest zlokalizowany podjazd dla osób niepełnosprawnych.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
- Wyznaczone miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Winda w budynku. Wyposażona jest w system głośnomówiący informujący o aktualnym położeniu windy, oraz panel sterowania z oznaczeniami przycisków w języku Braille’a.
- Schody posiadają poręcze.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Mielcu
39-300 Mielec
ul. Kazimierza Jagiellończyka 13/18
- Punkt znajduje się w wynajmowanym pokoju na I piętrze w budynku T&G GROUP.
- Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Kazimierza Jagiellończyka.
- W budynku jest winda dostosowana dla osób z niepełnosprawnością. Panel sterowania ma oznaczenia w języku Braille'a.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
- Przed budynkiem są miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Schody wyposażone są w poręcze.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Przemyślu
37-700 Przemyśl
ul. Sportowa 6/403
- Punkt mieści się w dwóch wynajmowanych pokojach na IV piętrze w budynku Centrum Lecznictwa Ambulatoryjnego Wojewódzkiego Szpitala w Przemyślu.
- Główne wejście do budynku znajduję się od ulicy Sportowej, przy którym jest zlokalizowany podjazd dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku są 3 windy dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Winda może przewozić wózki inwalidzkie, panel sterowania ma oznaczenia w języku Braille’a.
- Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą.
- Schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Sanoku
38-500 Sanok
ul. Lipińskiego 10
- Punkt mieści się w wynajmowanym pokoju na parterze w przychodni.
- Główne wejście mieści się przy ulicy Kołłątaja.
- Podjazd dla osób niepełnosprawnych od strony wewnętrznego parkingu.
- Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
- Schody wyposażone są w poręcze.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Stalowej Woli
37-450 Stalowa Wola
ul. Floriańska 1
- Punkt mieści się w jednym pomieszczeniu na I piętrze z wyznaczeniem miejsca na poczekalnie w budynku Biurowca Urbi Ferro.
- Budynek ma jedno główne wejście od ulicy Floriańskiej.
- Automatycznie otwierane drzwi wejściowe z wyjściem bezpośrednio na zewnątrz budynku.
- Przed budynkiem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Winda może przewozić wózki inwalidzkie. Wyposażona jest w panel sterowania z oznaczeniami przycisków w języku Braille’a.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Tarnobrzegu
39-400 Tarnobrzeg
ul. 1 Maja 4/709-710
- Punkt mieści się w wynajmowanych trzech pokojach na VII piętrze w budynku Delegatury Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.
- Główne wejście do budynku znajduje się od strony parkingu Delegatury PUW i jest wyposażone w podjazd dla wózków.
- Budynek ma także drugie wejście od strony ul. 1 Maja.
- Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- W budynku jest winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Panel sterowania ma oznaczenia w języku Braille’a.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy wejściu do windy.
- Schody wyposażone są w poręcze. Stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Jarosławiu
37-500 Jarosław
ul. Przemyska 15/2
- Punkt mieści się w wynajmowanych dwóch pokojach na parterze w budynku MPGKiM.
- Budynek ma dwa wejścia: od ulicy Przemyskiej oraz ul. Tarnowskiego.
- Przed budynkiem są wyznaczone miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy wejściu od ulicy Przemyskiej.
- Schody wyposażone są w poręcze.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
Punkt obsługi klientów w Dębicy
39-200 Dębica
ul. Parkowa 28
- Punkt mieści się w wynajmowanym pokoju na IV piętrze w budynku Starostwa Powiatowego w Dębicy.
- Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Parkowej. Jedno z nich jest wyposażone w podjazd dla wózków i automatycznie otwierane drzwi.
- W budynku są dwie windy. Panel sterowania posiada oznaczenia w języku Braille’a.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
- Miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Punkt obsługi klientów w Jaśle
38-200 Jasło
ul. Mickiewicza 4
- Punkt mieści się w wynajmowanych dwóch pokojach na I piętrze w budynku Przychodni POZ.
- Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Mickiewicza.
- Budynek ma windę zewnętrzną, do której wchodzi się bezpośrednio z chodnika. Przy wejściu do windy znajduje się dzwonek przywołujący.
- W pobliżu znajdują się miejsca parkingowe dla klientów z niepełnosprawnością.
- Tablice informacyjne są dostępne w sposób widoczny przy głównym wejściu.
- Możliwość wejścia z psem asystującym.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Można skorzystać z pętli indukcyjnych. Znajdują się one:
- w siedzibie POW NFZ przy stanowisku numer 6 na sali obsługi klientów,
- we wszystkich punktach obsługi klientów.
Umożliwiamy osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Usługa jest dostępna w siedzibie POW NFZ w godzinach pracy urzędu.
Dadatkowe informacje
Załącznik nr 1 - Weryfikacja strony internetowej dostępność (format PDF - 0,05 MB)